Thursday, August 16, 2012

mood raya..


Ari ni dan esok..
hanya ku saja yang tahu perasaan ku di kala ini,....
daku masih di sini.. di opis ku yang kian sunyi dan sepi sebab Pn Yanti dah bercuti awal
tinggal la daku ngan bos ngan En dan yang kreatif tu..jasad ja di sini ..tertenggek di workstation yang jauh di cerok pkmd spt ni.. otak dah masuk dalam G-Note, google  dah sampai merayau sana sini..
hmmm mood terus terang dah semakin down n menipis ja mau wat kejaa.. boleh dak qadha yang keja lebih masa ari minggu ekk.. hish hish Dd ooii ..
Lagi 3 ja ari lagi kalau ahad ni di umumkan Hari  Raya Aidil Fitri..
Mood raya tu rasa biasa-biasa jaa.. tiap kali raya datang mesti ada 1 perasaan yang sangat2 sukar untuk diluahkan di sini.. rindu nya daku pada mak dan ayah di kampung.. apa kan daya daku... :( 
Semua persiapan raya dah capai 80 %..cuma tinggal tudung raya jer lagi belom ada ni.. yang lain rasa ok dah..banyak dah $$ abis ni.. masyuk pun tidak yang keluar lebih lebih ja rasa.. ngan renew roadtax yang mati semalam.. duit oh duit, masuk dan keluar macam ayaq jaa kan..

Ya ALLAH berikanlah ku kekuatan meneruskan hidup demi insan-insan tersayang...
Tahun ni cuti raya  sangat menyedihkanlaa.. cuti tak banyak dan tidak layak untuk sambung lagi 2 ari pas raya..sebab masa Dhia kena Hfmd tu banyak ku ambik sebab kena kuaratin..Sabarlah wahai hatiii..  Pk jugak kesian dekat anak-anak laa diaorang cuti raya tapi ibu kena kerja..ini lah pengorbanan ibu yang bekerjaa.. kalau tak kerja susah memang tak cukup aaa.. tak mampu lagi banyak sangat impian yang harus daku laksanakan..mau tak mau khamis, jumaat minggu depan masuk keja la yer sebab kena duty jaga kaunter aaaa.. 
sedih, kecewa semua rasa... Tapi daku diwajibkan bersyukur sebab apa yang daku impikan akan dapat dan sentiasa adaa.. bila kita rasa kecewa dan bersedih seolah-olah kita tidak bersyukur dan menyalahkan takdir Illahi..

"Ya ALLAH ampunkan dosa-dosaku, segala kekhilafan ku Ya ALLAH.. jadikan lah daku seorang hamba yang reti bersyukur.. sesungguhnya hanya padamu ku berserah.."






2 ulasan anda:

Farah Shamsudin said...

Salam Lebaran kak.. saya pun mood raya dah sampaii.

Didie Redwan said...

salam lebaran Farah... mood akak dok terumbang ambing g niii...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink