Monday, December 22, 2014

penghujung Disember 2014

Allah hu akhbar...

Rasa cepatnya masa berlalu...
kita di penghujung 2014..
Di ambang 2015 sudah...

Apa yang belom tercapai yer...

banyak lagi..
banyak lagi.. 


Thursday, July 10, 2014

Daku dan OKU




BERSATU UNTUK KEBAJIKAN


Rakyat Malaysia Bersatu
Hidup Berjiwa Mulia
Tolong Menolong Bantu Membantu
Jadi Amalan Setiap Masa

Yang Susah Yang Derita
Memerlukan Bantuan
Sama Berbakti Semangat Murni
Itulah Amalan Yang Suci

Tak Siapa Yang Meminta
Dilahirkan Derita
Sedarlah Taulan Insaflah Rakan
Kita Insan Biasa

Bersatu Untuk Kebajikan
Demi Kebahagian Semua
Hidup Sejahtera Aman Dan Makmur
Itulah Harapan Kita


Lagu di atas ni adalah Lagu rasmi Jabatan Kebajikan Masyarakat Malaysia
meresap di dalam jiwa kami sebagai Pekerja Sosial di Jabatan ini..
setiap kali menyanyikan lagu ni terasa di lubuk hati..
betapa bertuahnya kami di sini..walaupun kami tak der duit nak bantu klien tapi kami bantu dengan menyalurkan wang bantuan dari Kerajaan Malaysia..
walaupun nilai nya "TIDAK SEBERAPA" bagi orang biasa tapi bagi mereka itu sedikit sebanyak dapat membantu...

Kes di atas mendapat perhatian seorang dermawan yang ingin menyalurkan sedekah.. 

Kes anak ini..Siti Hajar nama diberi..
mendapat tempat dihati kerana beliau se usia sumayyah..lahir pada hari dan tarikh yang sama..02/10/2013 cuma beza jam sahaja.. pertama kali dapat borang permohonan pendaftaran Kad OKU terus saja ku applykan skim Bantuan Penjagaan OKU Terlantar..


Sunday, June 8, 2014

mengapa yahudi bijak

Mengapa Yahudi Bijak?
Setelah berada 3 tahun di Israel kerana menjalani housemanship dibeberapa hospital disana, ada beberapa perkara yang menarik dapat saya perhatikan untuk dijadikan tesis ini, iaitu “Mengapa Yahudi Bijak?”. Memang tidak dapat dinafikan ramai cendikiawan berbangsa Yahudi, dari segala bidang, Engineering, musik, saintis dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, dimana ia memang paling tersohor. Hampir 70% perniagaan di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi, dari kosmetik, pakaian, pemakanan, senjata, perhotelan, perfileman di Hollywood dan sebagainya.


Ketika tahun kedua, akhir bulan December 1980 dan sedang saya menghitung hari untuk pulang ke California saya terfikir apakah sebabnya kaum Yahudi begitu pintar? Kenapa tuhan memberi kelebihan kepada mereka? Apakah ini suatu kebetulan? Atau olah manusia sendiri? Adakah bijak boleh dijana? Seperti kilang pengeluaran?
Maka saya pon tergerak membuat tesis untuk Phd saya, disamping kebaikan untuk umat sejagat dan dapat hidup secara harmoni. Untuk pengetahuan anda tesis yang saya lakukan ini mengambil masa hampir lapan tahun, ini kerana untuk mengumpulkan data-data yang setepat mungkin.
Antara data-data yang saya kumpulkan ialah pemakanan, adat resam, ugama, persiapan awal untuk melahirkan zuriat dan sebagainya dan data data tadi saya cuba bandingkan dengan bangsa dan kaum kaum lain.
Marilah kita mulakan dengan persiapan awal melahirkan zuriat. Di Israel, setelah mengetahui yang sang ibu sedang mengandung, pertama kali saya perhatikan ialah, sang ibu akan sering menyanyi dan bermain piano dan si ibu dan bapa akan membeli buku metamatik dan menyelesaikan masalah metamatik bersama suami, saya sungguh hairan kerana teman saya yang mengandung sering membawa buku metamatik dan bertanya kepada saya beberapa soalan yang beliau tak dapat menyelesaikanya, oleh kerana saya memang minat tentang metamatik, tentu saja dengan senang saya bantu beliau. Saya bertanya kepada beliau, adakah ini untuk anak kamu? Beliau menjawab, “ia, ini untuk anak saya yang masih didalam kandungan, saya sedang melatih otak beliau, semuga ia menjadi genius apabila dewasa kelak”
Perkara ini membuat saya tertarik untuk mengikut perkembangan beliau
seterusnya. Berbalik kepada metamatik tadi, tanpa merasa jenoh beliau
membuat latihan metamatik sehingga beliau melahirkan anak.
Seperkara lagi yang saya perhatikan ialah pemakanan beliau, sejak awal mengandung beliau gemar sekali memakan kacang badam dan korma bersama susu , dan untuk tengah hari makan utama beliau ialah roti dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul dengan badam dan berbagai jenis kekacang, menurut beliau daging ikan sungguh baik untuk perkembangan
otak dan kepala ikan mengandungi kimia yang tidak baik yang dapat merosakkan pengembangan dan penumbuhan otak anak didalam kandungan. Menurut beliau ini adalah adat orang orang yahudi ketika mengandung dan ianya menjadi semacam kewajipan untuk ibu-ibu yang sedang mengandung mengambil pil minyak ikan.
Ketika saya diundang untuk makan malam bersama orang orang Yahudi, perkara pertama yang saya perhatikan ialah menu mereka. Setiap undangan yg saya perhatikan ialah mereka gemar sekali memakan ikan (hanya isi atau fillet) dan biasanya daging tidak akan ada bersama di meja. Jika ada ikan, menurut mereka, campuran daging dan ikan tak elok dimakan bersama. Salad dan kacang adalah suatu kemestian, terutama badam. Seperkara yang pelik ialah mereka akan memakan buah buahan dahulu sebelum memakan hidangan utama. Jangan terperanjat jika anda diundang kerumah Yahudi anda akan dihidangkan buah buahan dahulu. Menurut mereka, dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan,
ini akan menyebabkan kita merasa mengantuk dan lemah dan payah untuk memahami
pelajaran di sekolah.
Di Israel, merokok adalah taboo, apabila anda diundang makan dirumah Yahudi, jangan sekali kali merokok, dan tanpa malu mereka akan menyuruh anda keluar dari rumah mereka dan merokok diluar rumah mereka. Menurut saintis di Universiti Israel, siasatan menunjukkan nikotin dapat merosakkan sel utama pada otak manusia dan akan melekat pada genes, ini bermakna keturunan perokok bakal membawa generasi yg cacat otak ( bodoh atau lembab).
Suatu penemuan yg dahsyat ditemui oleh saintis yg mendalami bidang genes dan DNA. Para perokok harap ambil perhatian. (Ironi nya, pemilik pengeluar rokok terbesar adalah …… tekalah sendiri..!)
Perhatian saya selanjutnya ialah melawati tadika mereka, pemakanan anak anak tadi cukup dikawal, makanan awal ialah buah -buahan bersama kacang badam, diikuti dengan menelan pil minyak ikan (code oil lever) Didalam pengamatan saya, kanak Yahudi sungguh bijak dan rata rata mereka memahami 3 bahasa iaitu Hebrew, Arab dan Inggeris dan sedari awal lagi mereka telah dilatih bermain piano dan violin, ini adalah suatu kewajipan. Menurut mereka bermain musik dan memahami nota notanya dapat meningkatkan lagi IQ kanak kanak dan sudah tentu bakal menjadikan budak itu bijak.
Ini menurut saintis Yahudi, gegaran musik dapat stimulate (semacam senaman untuk otak) maka itu terdapat ramai sekali genius musik terdiri dari kaum Yahudi. Seterusnya ke darjah 1 hingga 6, anak anak Yahudi akan diajar metamatik berkonsepkan perniagaan dan pelajaran sains amatlah diberi keutamaan. Di dalam perhatian peribadi saya, perbandingan dengan anak anak di California, ianya jauh berbeza tentang IQ dan boleh saya katakan 6 tahun kebelakang!!!.
Segala pelajaran akan dengan mudah di tangkap oleh anak Yahudi. Selain dari pelajaran tadi sukan juga menjadi kewajipan bagi mereka dan sukan yg diberi keutamaan ialah memanah, menembak dan berlari, menurut teman saya ini, memanah dan menembak dapat melatih otak memfokus sesuatu perkara disamping mempermudahkan persiapan untuk perhidmatan
negara.
Selanjutnya pemerhatian saya menuju ke sekolah tinggi (menengah) disini murid murid ditekan dengan pelajaran mata sains dan mereka digalakkan mencipta produk, segala projek mereka walaupon kadangkala kelihatannya lucu dan mengarut, tetap diteliti dengan serius apatah lagi
ianya berupa senjata, perubatan dan engineering, idea itu akan dibawa ke institute tinggi di Politeknik dan Universiti.
Satu lagi yg di beri keutamaan ialah fakulti perniagaan. Saya sungguh terperanjat melihat mereka begitu agresif dan seriusnya mereka tentang perniagaan. Diakhir tahun diuniversiti, para penuntut dibidang niaga dikehendaki melakukan projek dan memperaktik kanya dan anda hanya akan lulus jika kumpulan anda(10 pelajar setiap kumpulan) dapat keuntungan sebanyak $US1juta! Anda terperanjat? Itulah kenyataan, dengan rangkaian seluruh dunia dan ditaja sepenuhnya oleh syarikat milik Yahudi, maka tidak hairanlah mereka dapat menguasai ½ perniagaan didunia! Siapakah yg mencipta design Levis yg terkini? Ianya dicipta di Universiti Israel oleh fakulti bisnes dan fesyen.
Pernahkah anda melihat cara orang Yahudi melakukan ibadah mereka? Salah satu caranya ialah dengan menggoyangkan kepala mereka, menurut mereka ini dapat mengaktifkan otak mereka dan menambahkan oksijan dikepala, banyak ugama lain di Timur Tengah, seperti Islam juga ada menyuruh umatnya menunduk atau menggoyangkan kepala, ini guna dapat mensimulasikan otak kita supaya bertambah aktif. Lihat orang orang Jepun, mereka sering menunduk-nundukkan kepala dan ianya sebagai adat. Ramai orang orang Jepun yg pandai? Adakah ianya sebagai kebetulan? Kegemaran mereka ialah sushi (ikan mentah). Adakah ini kebetulan? Fikirkanlah!
Berpusat di New York, Dewan perniagaan Yahudi bersedia membantu mereka yg berminat untuk melakukan bisnes (sudah tentu untuk Yahudi sahaja) jika mereka ada idea yg bernas, jawatan kuasa akan memberi pinjaman tanpa faedah dan pentadbir dari jawatan kuasa tadi akan bekerjasama dengan anda untuk memastikan yg perniagaan mereka menurut landasan yg betul. Maka itu lahirlah Starbuck, Dell comptr, Cocacola, DKNY, Oracle, Perfileman di Hollywood, Levis, Dunkin Donut dan ada beratus kedai ternama dibawah naungan dewan perniagaan Yahudi di New York.
Graduan Yahudi dari fakulti perubatan New York akan disarankan untuk mendaftar dipersatuan ini dan digalakkan memulakan klinik mereka sendiri dengan bantuan wang tanpa faedah, barulah saya tahu mengapa hospital di New York dan California sentiasa kekurangan doktor pakar.
Kesimpulanya, pada teori saya, melahirkan anak dan keturunan yg bijak boleh dilaksanakan dan tentunya bukan semalaman, ianya memerlukan masa, beberapa jenerasi mungkin? Persiapan awal adalah ketika sang ibu mengandung, galakkanlah siibu melakukan latihan metamatik yg mudah tetapi konsisten disamping mendengar musik klasik. Seterusnya ubahlah cara pemakanan, makanlah makanan yg elok dan berkhasiat yg baik untuk otak, menghayati musik sejak kecil adalah baik sekali untuk penumbuhan otak kanak kanak, dengan bermain piano dan violin sudah tentu dapat melatih anak anak mencerdaskan otak mereka demikian juga sukan yg memerlukan konsentrasi yg tinggi, seperti memanah, bola keranjang, dart dan menembak.
Merokok menjanjikan jenerasi yg moron (goblok) dan sudah tentu genes bodoh akan mengikut ke jenerasi siperokok. Lawatan saya ke Singapore pada tahun 2005 amat memeranjatkan sekali, di sini perokok seperti dianak tirikan dan begitu susah sekali untuk perokok dan anda tahu berapa harga sekotak rokok? US$ 7 !!! ini bersamaan perbelanjaan sehari untuk makan anda!!
Saya puji sekali sikap pemerintah Singapore dan menkjubkan sekali!!! dan seperti Israel ianya begitu taboo dan cara pentadbiran dan segi pembelajaran mereka hampir serupa dengan Israel, maka itu saya lihat banyak institusi pelajaran mereka bertaraf dunia walaupon hakikat nya
negeri Singapore hanyalah sebuah pulau sebesar Manhattan!!
Anda mungkin muskil, benarkah merokok dapat melahirkan jenerasi goblok, saya telah menemui beberapa bukti menyokong teori ini. Lihat saja Indonesia, jika anda ke Jakarta, dimana saja anda berada, dari restoran, teater, kebun bunga hingga kemusium hidung anda akan segera
terbau asak rokok! Dan harga rokok? Cuma US$ .70cts !!! dan hasilnya? Dengan penduduknya berjumlah jutaan orang berapa banyak kah universiti terdapat disana? Hasil apakah yg dapat dibanggakan? Teknologi? Jauh sekali. Adakah mereka dapat berbahasa selain dari bahasa mereka sendiri? Mengapa mereka begitu sukar sekali menguasai bahasa Inggeris? Ditangga berapakah kedudukan mereka di pertandingan metamatik sedunia? Adakah ini bukan
akibat merokok? Anda fikirlah sendiri.
Di tesis saya ini, saya tidak akan menimbulkan soal ugama atau bangsa, adakah Yahudi itu zalim sehingga diusir dari semenjak zaman Paraoh hingga ke Hitler, bagi saya itu isu politik dan survival, yg ingin saya ketengahkan ialah, mampu kah kita dapat melahirkan jenerasi yg
bijak seperti Yahudi? Jawabanya ialah mungkin dan tidak mustahil dan ianya memerlukan perubahan, dari segi pemakanan dan cara mendididik anak dan saya kira hanya memerlukan 3 jenerasi sahaja. Ini dapat saya lihat sendiri tentang cucu saya, ini setelah saya mengajar anak saya melalui program yg telah saya nyatakan diatas tadi, pada umur 9 tahun (cucu saya) dia dapat menulis esay sepanjang 5 mukasurat penuh. Esay nya hanyalah mengenai. Mengapa saya gemarkan tomato!
Selamat sejahtera dan semuga kita dapat melahirkan manusia yg bijak dan bersifat mulia untuk kebaikan manusia sejagat tanpa mengenal batasan bangsa.
Dr. Stephen Carr Leon

Tuesday, May 13, 2014

peluang kerjaya


Friday, April 18, 2014

AJ style FNJ


berbawal AJ tapi style FNJ
syiokla pulak sebab menjadi..

cute dak??

hmmm rahsia saya... Konsisten dengan suplement yang ada amalkan..
DD?? 
of course la Qaseh #adinda



Monday, April 14, 2014

sihat sebelum....

kita bahagia apabila kita SIHAT!!

SIHAT sekadar fizikal saja... SIHAT mental..SIHAT rohani jasmani kita..
Ingat 
Masa SIHAT sebelum kita sakit...

so pilihan itu terletak di tangan kita.. nak SIHAT cara yang macam mana kan...
kalau cara Dd.. Dd say happy dengan berQASEH...

 — feeling BLESSED.


Thursday, April 10, 2014

kisah kembara kebajikan 1 malaysia family care


Alhamdulillah, rezeki itu pelbagai bentuk dan cara
nak kongsi sikit citer pasal rezeki ni, iaitu rezeki dipermudahkan urusan kerja ku dan team sukarelawan JKM NPP..

8 april 2014- turun lawatan ke rumah-rumah klien yang terlibat dalam program Home Help Service.. daku di amanahkan menyelia di rumah Pn Halimah di jalan Mahsuri, Masya Allah keadaan di rumah tersebut tidak terurus langsung, dengan bau yang kurang enak dan sekitar daif serta kotor. malam tu sebelum tidur pulun memikirkan mcam ner lah nak tolong  dan selesaikan tugasan dan amanah yang diberi sebab memerlukan tenaga kerja yang ramai dan bajet...

9 April 2014- berkumpul di Dewan Sungai Dua, dan pergi ke rumah dengan membawa amanah yang diberi. gagal Memohon jentera sukarelawan yang banyak untuk tugasan namun hanya di beri 10 kakitangan sahaja,  sebab masa diberi hanya sehingga jam 10.30 pagi ...
tetiba dengar bunyi hon hon...konvoi kembara tiba.. Melopong mulut ku berbentuk O sebab tak sangka rumah kami port untuk konvoi bergotong royong, yang sepatutnya rumah no 1..pantas dan cepat kerja gotong royong dengan ada nya bantuan dari team konvoi kembara dengan berbaju merah, bermotor besar..selesai siap ada geng konvoi sponsor cat lagi, setel semua dengan mudah.. nampak dak?? gerila merah dan oren bergabung meletop..bila sembang sembang balik ngan marsyal depa silap rumah daa.. he he senyum jelah kan..selesai dan tercapai matlamat kami...




Alhamdulillah... rezeki itu pelbagai bentuk kan? 
Allah permudahkan urusan kami dan Tok Halimah..
hilang rasa kegusaran sebab dalam masa 30 minit sahaja rumah Tok Halimah bertukar, dengan almari baru, tikar getah baru, tok pun senyum lebar noh..
Ya ALLAH, bila terkenangkan balik kegusaran yang engkau beri telah digantikan dengan kelapangan.. Maha suci Allah..



Wednesday, April 9, 2014

9 April 2014 datang

9 april 2014 sudah berlalu... 
bermakna sudah 8 tahun bahtera perkahwinan kami menyusuri setiap onak duri, cabaran dugaan, senyuman, gelak tawa di hiasi si permata hati 3 puteri dan 1 putera syurga. 

Alhamdulillah.. 
syukur ya ALLAH
Setiap dugaan,cabaran yang datang mematangkan dan mengentalkan diri...




kembara kebajikan 1malaysia family care

keratan paper harian metro 10-4-2014 


Alhamdulillah...
itu yang dapat ku gambarkan...
rasa lega..lapang.. sebab mengukir senyum di hati tok Halimah..

Program Home Help Service
9 April 2014- Rabu
Sungai Dua, Kepala Batas

bertugas menyelia program gotong royong di rumah nenek ni.. 
suasana di dalam rumah sangat menyedihkan..

Allah turunkan rezeki yang melimpah ruah buat nenek..dapat tikar baru,tilam baru, almari baru..rezeki yang menderma..ada yang sponsor cat rumah..
Allah mendengar doa dan niat kami, permudahkan urusan kami dalam membantu Tok Halimah, ALLAH kirimkan geng konvoi merah yang baik hati.. sekejap jer rumah tok berubah rupa.. Alhamdulillah.. seronok sangat tengok tok tersenyum.. dia ngadu lama dah dia tak jejak tanah..





Wednesday, March 5, 2014

Qasehgold right choice!!

Ada orang tnya apa QASEH GOLD tu apa? Ubat ke? Sebenarnya QASEH bukan ubat kerana ubat makan semasa sakit & ada effect .

QASEH gold adalah keluaran ANA EDAR sebuah syarikat islam yg dah kukuh selama 30thn. 




QASEH merupakan gabungan makanan sunnah semua dalam satu iaitu kurma,madu,delima,buah tiin,habbatussauda,zaitun dan air zam-zam. yang mana bahan tersebut dijamin ALLAH dalam AL-QURAN & sunnah NABI MUHAMMAD..

Apa lagi...jom kita ISTIQOMAH amalkan QASEH ..

Satu konsep yg MUDAH utk mengamalkan makanan sunnah

Insya Allah Menyihatkan Seluruh Keluarga Anda

1- KEBAIKAN & KHASIAT QASEH GOLD
~ Memberi tenaga tambahan dan menambah stamina badan
~ Meningkatkan daya imuniti semulajadi badan
~ Menyegarkan badan dan mengurangkan rasa mengantuk
~ Menghilangkan letih lesu badan
~ Mengatur tekanan darah dan melancarkan pengaliran
~ Membantu memberi ketahanan badan dari penyakit seperti kardiovaskular dan kanser
~ Melegakan tekanan perasaan, sakit kepala dan migrain
~ Menghalang makan berlebihan dengan mengurangkan rasa lapar serta selera makan
~ Mengandungi anti-oksida untuk mempertahankan badan

2- Cara pengambilan yg mudah 2 sudu pagi semasa perut kosong dan dua sudu malam sebelum tidur..Diikuti dengan niat untuk penyembuhan & mengamalkan sunnah Nabi.

Jadikan setiap hari, hari yang sihat untuk anda sekeluarga!

Bank Testimoni Qaseh Adinda


Alhamdulillah..syukur dapat membantu..

Kami tak kata apa!! Produk yg berkata kata! Bukti??? Testimoni dan feedback Customer positif! 
Kami ada bank QASEH gold testimoni!

Syioknya...dengan izin Allah berkat pemakanan sunnah..

Qasehgold #adinda.

Berminat..pm.. 0104642084
Penghantaran Qaseh semudah ABC dan Dd...


Bank Testimoni Qaseh!!



 Alhamdulillah..syukur dapat membantu..


Kami tak kata apa!! Produk yg berkata kata! Bukti??? Testimoni dan feedback Customer positif! 
Kami ada bank QASEH gold testimoni!



Syioknya...dengan izin Allah berkat pemakanan sunnah..

Qasehgold #adinda.

Berminat..pm.. 0104642084
Penghantaran Qaseh semudah ABC dan Dd...




Tuesday, March 4, 2014

Adawiyah turn 3th...

Thursday, February 20, 2014

Koir JKMNPP

Monday, February 10, 2014

Sihat bersama Qasehgold

Alhamdulillah..
Sihat bersama makanan sunnah..

Wednesday, February 5, 2014

sumayyah turn 4 bulan...


Cepatnya masa berlalu...
Si Dhia Nur Sumayyah dah berusia 4 bulan 2 feb yang lepas...
sangat comey d mata ibu... sentiasa senyum dan senyum,,peramah..orang sembang dier pun kalut sembang jugak..
ini budak memang mintak kena tonyoh muka jer dek kakak-kakak dier.. 
anugerah terindah buat ibu..mata sentiasa booolat..ngan pipi yang bak tomato lola ibu...
badan keding jer.. ringan..dah pandai menerap..dah mula angkat montot laa..so adorable..


Seyes rindu nak berblog..

Sangat rindu nak berblog..membebel ..mereben..meroyan di blog...
Seyes Dd sangat rindu...
Tapi kekangan masa...
Adusss... 

nak update pasal Baby Sumayyah..
nak update bab persekolahan Si Darwisyah..
tapi belom sempat...
tetiba rasa sunyi jer blog ini sejak Ber Qaseh..

Dd suka ber Qaseh dinda..mencerdaskan minda namun kekangan tugasan untuk cover 3 unit kini dah terbatas..di Page pun semua set auto post laa...


Tuesday, February 4, 2014

kenapa Qaseh??

Apakah peranan Qaseh Gold?

MENGAPA QASEH GOLD?
===============
1. Gabungan minuman kesihatan berkonsepkan formulasi pelbagai pemakanan Sunnah dan ramuan herba terbaik yang padat dengan khasiat seperti KURMA, MADU, ZA’FARAN, HABBATUS SAUDA’, BUAH TIIN, ZAITUN, DELIMA, ARABIC GUM (MANNA) & AIR ZAM-ZAM. Ia diperkayakan lagi dengan kehebatan herba tradisi seperti GINGKO BILOBA & SIREH. Juga herba khusus TRIBULUS, GUARANA & ASHWAGANDA (QASEH GOLD Kekanda), serta PASSIFLORA, PEGAGA & MANJAKANI (QASEH GOLD Adinda) sememangnya TERBAIK untuk tenaga dalaman dan luaran.

2. Formulasi yang diperlengkapkan dengan proses pengilangan Amalan Pengilangan Islamik (IMP) yang menghasilkan produk yang bertaraf bukan sekadar Halal tetapi Halalan Thoyyiban (Halal lagi Baik).

3. Minuman kesihatan yang bukan sahaja melengkapi keperluan tubuh dari sudut fizikal, malahan juga emosi dan spiritual.

4. Membekalkan badan dengan nutrien dan zat penting.

5. Minuman berfungsi yang lazat dan menawan citarasa.

6. Pengambilannya yang mudah, hanya 2 kali sehari. 2-3 sudu besar (10-15ml) sebelum sarapan dan 2-3 sudu besar (10-15ml) sebelum tidur.

7. Pastinya ia MUDAH, MURAH & MUJARRAB..!

Pastikan pemakanan kesihatan tambahan anda sekeluarga adalah Qaseh Gold - Pilihan Bijak sepertimana pesan Ustaz Haslin Baharim.




Tuesday, January 21, 2014

Dropships


Berminat??

010-4642084

Ana Edar dan Qaseh





Alhamdulillah...

berubah dan perubahan!!! aura berQaseh..mencari keredhaan, kesihatan dan kesenangan di dunia untuk seimbangkan bekalan ke akhirat.. Cantik di mata manusia hanya di dunia sahaja.. tetapi CANTIK DI MATA ALLAH, dunia dan akhirat .. Jiwa pun tenang... Insya ALLAH.. 

Dd ikut sunnah nak nega produk Qaseh Gold dan Ana edar..

Liptik Ana Edar




Dd jual Liptik jugak..

Liptik Ana Edar
Produk Bumiputera 100% 

Boleh bawak solat..

Cantik di mata Allah, jiwa kita tenang..

berminat ..pm di fb

010-4642084

Sunday, January 19, 2014

Qaseh Gold..pilihan ku

Sebab utama kita perlu amalkan pemakanan kesihatan tambahan: 
1. Kualiti dan khasiat bahan mentah spt sayur2an & buah2an semakin berkurangan 
2. Banyaknya makanan proses dan segera 
3. Pemakanan harian yang tidak seimbang Kita sakit sebab kurang zat dalam jangkamasa panjang dan bukannya sebab kurang ubat! Soalnya, pemakanan kesihatan tambahan apa yg sesuai utk kita? Pastinya carilah produk yang Halaalan Thoyyiban - Halal lagi Baik sbg penawar jasmani dan rohani kita.
 Utk cara mudah & terbaik, amalkan pemakanan Sunnah yang kaya dgn anti oksidan dan anti bakteria.
 Qaseh Gold adalah antara pilihan pemakanan Sunnah yg terbaik utk menjadi pihan anda!

 Terbukti Mudah, Murah & Mujarrab.


 Berminat.. hubungi Didie..

0104642084 

Wednesday, January 15, 2014

Junior pilihan terbaik..

Adakah ANAK anda: - kerap demam - kerap batuk - Sakit kepala - kerap selesema - kerap berulang ke klinik - lesu dan lemah - tidak gembira - Hidung sering tersumbat - Pernafasan tersekat - Kerap bersin - Gatal hidung dan bahagian muka - Hidung dan mata berair - Hilang selera makan - Anak anda sering sembelit - Anak anda picky eater - Anak anda sering sakit/batuk/selsema - Anda terlalu kurus - yang tidak suka makan sayur - yang sukar makan ubat - yang suka makan makanan segera/makanan rapu

Maka ANAK anda patut makan Qaseh Junior. Kenapa?

Qaseh Gold Junior ialah campuran minuman botani formulasi Makanan Sunnah seperti Kurma, Madu, Kismis, Tiin, Zaitun, Delima, habbatus Sauda' dan air Zam Zam. Dipekayakan juga dgn Bayam, Kismis dan Badam/Almond InsyaAllah membantu :

- menguatkan antibodi anak agar sukar jatuh sakit - mencergaskan badan dan mencergaskan otak - membekalkan serat dan seterusnya dapat melawaskan pembuangan dan menyokong tumbesaran. Insya Allah

*****************************

QASEH GOLD: MUDAH-MURAH-MUJARAB Prevention Is Better Than Cure: Sunnah Drink Qaseh Gold.

✔ 100% HALAL (Produk Bumiputra ISLAM)
✔ IMP - Islamic Manufacturing Practice






Qaseh Junior lengkap sebotol


SALAH SATU FAKTA YANG PERLU KITA KETAHUI TENTANG YAHUDI

Jaga pemakanan


Makanan yang masuk ke dalam perut bukan hanya untuk mengenyangkan, tapi untuk membentuk tubuh badan yang sihat dan cerdas. Orang-orang Yahudi mengambil berat hal ini sejak anak-anak masih kecil lagi. Mereka tahu bahawa untuk menjadikan anak-anak mereka bijak dan cergas, sel-sel otak perlu sering berhubung dan cekap.


Pemilihan menu semasa makan juga dijaga. Ikan tidak akan dihidang bersama dengan daging kerana menurut mereka, makanan laut dan makanan darat tidak boleh dimakan bersama kerana ia boleh memudaratkan kesihatan. 

Buah-buahan juga tidak dimakan selepas makan hidangan utama, tetapi dimakan sebelum itu.

Untuk anak-anak yang bersekolah, mereka akan memberikan pil minyak ikan, kacang badam dan madu.

Apa yang anda boleh pelajari?

Tidak dapat dinafikan, orang Yahudi memang sudah mengamalkan apa yang telah dianjurkan oleh Rasulullah S.A.W 1400 tahun yang lalu. Mungkin mereka tahu tetapi tidak mahu orang Islam tahu.

Makanan-makanan sunnah seperti madu, kismis, buah delima, kurma, habbatus sauda dan buah zaitun memang ada khasiat dan keberkatannya. 

Anak-anak sememangnya memerlukan makanan-makanan baik. Jadi, jangan biarkan perut mereka diisi dengan makanan yang tidak berkhasiat, mengandungi karbonat yang tinggi, banyak asid, pewarna tiruan dan lemak yang tidak menyihatkan.

Oleh itu, cubalah berikhtiar memberikan makanan terbaik kepada anak sepertimana yang diamalkan Rasulullah s.a.w cuma dalam satu botol.

Satu pilihan bijak yang MUDAH, MURAH & MUJARRAB! InsyaAllah….

Berminat..0104642084

Monday, January 6, 2014

Zuriat Qaseh Gold






Milk booster Qaseh


Alhamdulillah rezeki Dhia Nur Sumayyah semakin meriah..seronok sangat rasa sekarang ni, baru selesai mengepam di opis untuk seisi pertama jam 11 pagi..terus dapat 11 oz that means 2 botol storage, syioknya rasa hilang bayangan FM dah aihh..
ini adalah Pengalaman Dd sendiri, sejak akhir akhir ni dd banyak sangat ujian dan dugaan bertimpa timpa.. susu semakin down dan kurang.. nasib baik la bertemu Qaseh Gold Adinda dengan Sole ni, sekarang tak perlu risau lagi nak top up bagai..Insya Allah cukup dan mencukupi  seterusnya nak  meneruskan hingga usia 2 tahun Dak Sumayyah ni..

Badan pun rasa ringan, kebas-kebas badan dah tak rasa.. lega..yang paling best buat come back ke opis ramai tegoo dd dah kurus..yeaaay.. nak maintain jelah sebab kalau kurus sangat nanti muka macam jerangkung jer tulang pipi tinggi..

Jom la wahai adinda-adinda semua.. rasain kehebatan khasiat semulajadi makanan sunnah ini..

Berminat..just mesej..wasap..wechat or pm d facebook ; Didie Redwan

010-4642084

sihat sambil memartabatkan makanan sunnah..



Sunday, January 5, 2014

semua dalam 1 Qaseh Gold


Berminat??

0104642084, Dd akan reply sebaik boleh..

Friday, January 3, 2014

Konsep Demand n Supply

Tips-tips meneruskan Jihad penyusuan selama 6 bulan dan 2 tahun Insya Allah..

Jadikan satu sesi mengepam sebelum tidur sebagai rutin harian jika anda mahu :-


1. Maintainkan production.


2. Menyediakan bekalan fresh EBM untuk keperluan anak di rumah pengasuh pada esok hari..

3. Cukupkan keperluan anak pd esok hari ( jika hasil mengepam sepanjang hari ini masih tidak cukup ).
4. Menambah stok ( jika hasil mengepam sepanjang hari telah mencukupi keperluan anak pada esok hari..hasil mengepam sebelum tdo boleh disimpan sebagai stok..
5. Hasilkan lebih byk susu kerana waktu malam bdn lebih aktif menghasilkan susu sewaktu kita sedang tidur kerana paras hormon Prolaktin dan Oksitosin di tahap optimum..jika anda biasa kosongkan cik B sebelum tidur lebih byk ruang untuk susu dihasilkan..dengan izin Allah production susu akan menigkat sedikit demi sedikit..

Sambil mengepam jgn lupa amalkan juga :-
1. Baca Zikir Ya Matin sebanyak 70kali.
2. Minum air suam sebelum dan selepas mengepam.
3. Minum horlick atau milo suam sebelum tdo.
4. ambik 2-3 sudu Qaseh pagi sebelum makan pagi dan 2-3 sudu sebelum tido.

Jika  nak berkongsi khasiat ramuan makanan sunnah khazanah tinggalan nabi kita bersama baby bolehla mengambil Qaseh Gold Adinda, beristiqamah dengan makanan sunnah..

Pengalaman dd sendiri..baby tidak meragam, sentiasa kenyang, kerap membuang angin dan ceria .. Syukur Dd dipertemukan dengan ramuan sunnah ini..susu meriah bertambah..sekali pam 9oz sebelah cik N.. Syukur alhamdulillah..dd dah bertemu ngan milk booster yang terbaik..
'
testimoni sendiri.. alhamdulillah..

 Berminat.. wasap..we chat..0104642084..
facebook; https://www.facebook.com/qasehwish

penghantaran sampai ke muka pintu...



SOLE


Kita beli dan minum air mineral dengan harapan ada mineral yang di war warkan. Tapi betoi ker ada mineral yang di sebutkan.. kalau ada Alhamdulillah, kalau tak der.. wat rugi duit jer.. 
Tapi dengan SOLE anda dijamin tidak akan rugi.. hanya campurkan 5ml didalam air 1.5l.. Anda cukup mineral yang diperlukan dengan SOLE.. x rugi aaar beli pun especially yang x der penapis air di rumah like Dd 

Pada dasarnya, badan kita semua memerlukan Mineral & Nutrien yang cukup dan seimbang untuk prestasi kesihatan yang optimum.

SOLE - pati kristal garam mineral semulajadi yg bekalkan 84 jenis mineral manakala Qaseh Gold membekalkan nutrien dari formulasi pelbagai khasiat pemakanan Sunnah & herba yang terdapat di dalamnya.

Gandingan SOLE & Qaseh Gold ini menampung kekurangan mineral dan nutrien di dalam badan. Apatah lagi bagi bf mommies, mereka pastinya memerlukan lebih mineral & nutrien - untuk prestasi kesihatan mereka yg lebih baik, lebih bertenaga dan jiwa serta emosi yang lebih tenang.

Ready stok..berminat..pm..wasap..wechat 0104642084

Sihat itu jihad!!



Berkat Doa Dhuha



Kecantikan nya kecantikanmu..
Keindahan nya keindahanmu..
Kekuatan nya kekuatan mu
Kekuasaan nya kekuasaan mu
Perlindungan nya perlindungan mu
Ya Allah jika rezeki masih dilangit turunkanlah..
Jika di bumi keluarkanlah..
Jika sukar permudahkan lah..
Jika haram sucikanlah...
Jika jauh dekatkanlah..
Berkat waktu dhuha..

Limpahkan kepadaku segala engkau telah limpahkan pada hamba mu yang soleh...

Amin

Contact Dd; 0104642084


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink