Friday, November 30, 2012

Last in november 2012

Waaaaaaa esok 1 Disember 2012 already..



cepat toiii masa berlalu...
ini bermakna dah sebulan daku yang sedang menyesuaikan diri di tempat kerja n rumah baru kan..
banyak rasa nak luah..tapi tak tau gaya lenggok bahasa yang sesuaiii nak luah..
dalam masa sebulan ni... hampir tiap-tiap hari daku lewat masuk ke pejabat..
yelah jarak perjalanan agak jauh dari kebiasaan nya.. sebab berbeza corak peel pemandu di daerah ni.. kat SPT dulu semua keta bergerak pantas.. tapi di SPU masuk jalan kampung semua keta bersantai jer nak pergi market...peenaaaaatttt sgt..
mana nak channel hantaq Dhia ke Taska lagi.. hantaq Kakak ke Tadika lagi..pas tu patah balik pula p channel ke Lunas ke Kepala Batas,..
Duit minyak memang laju aa Persona kederah.. nasiblaa kan sehari RM 20.00, memang tak masuk Tol hi way dah p.. t jadi jauh balik..RM 20.00 x 26 hari fuhh banyak gak kan kan..
Kulim pun dah jammed teruk sebab banyak traffic light..
Dulu pukul 8.00 pg kuaq masih sempat masuk opis.. sekarang ni pukul 7.30 pagi keluaq belom tentu jam 8.30 pagi boleh punch kad masuk tau.. ari-ari terbabas lewat 5 min, 10 min ada yang 25 min pun ada..
macam ari ni dugaan 2 jam 30 min lewat sebab Persona minta bateri baru, sib baik la ada duit kalau tidak tak leh p keja lerr ari ni dan ari mendatang..
kalau dulu pukul 6.00 dah boleh relaks kat rumah..sekarang ni pukul 7 petang pun belom tentu leh sampai rumah lagi...
aduhaaaiii sabarlah wahai hati.. kadang- kadang terpk jugak ada nya sistem pertukaran dalaman ini langsung tidak mengutamakan kebajikan pekerja..menyusahkan lagi, duit banyak habis atas jalan jer.. 
nasiblaa dd oiii...

Daku berharap semoga disember yang bakal datang membawa 1001 rasa kekuatan, keazaman, kejayaan buat diri ku dalam mengharungi dugaan dan ujian yang akan memantapkan keimanan dan kesabaran dalam diri ini..

Amin



0 ulasan anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink