Thursday, February 3, 2011

teruja

Teruja ngan newborn baby.. 
Aktvt Ibu dan anak..hmm semestinya The Wisya one sangat suka ngan newborn baby...
Ari ni g melawat Nana yang baru pas bersalin kat Hospital Seberang Jaya semalam...
Sangat teruja dengar berita ni sebab Aku dan Nana kami sekepala di opis.. ngam sesangat, banyak yang kami kongsikan citer dan masalah..bila dapat tahu Nana dah jadi ibuu..aku yang paling rasa teruja sesangat..Akhirnya kawan aku lengkap as wanita dan dah jadi mak.. Masih terkenang masa dia dilanda masalah selalu kata kat aku "Dee, aku ni wanita tak guna dee, tak leh beranak mcm hang yang senang ja"  lepas satu hal kena cyst pulak..then pas setahun lebih bila positif ngandung doktor kata luar rahim lak dan  masa yang sama tu doktor kata ada cyst lagi. Doktor tak bagi harapan yang dia boleh mengandung pun, mak mertua, ipar duai dia pun cakap lebih kurang ja then bila betoi-betoi baby inside dalam rahim dah n lepasi alahan dekat nak due terjatuh pulak dalam bilik air kena tahan wad 2 hari, kaki bengkak kena urut jugak .Alhamdullillah rezeki ALLAH pada sahabatku..
Setahun yang lalu masa aku kehilangan arwah Raqib, Nana selalu mesej bagi semangat kat aku, peransang ketika aku susah hati..Kita orang sesama gemini that y boleh ngam sekepala boleh kongsi masalah peribadi luar dan dalam ler kiranya..
"Kuasa ALLAH, sapa tahu.. Rezeki ALLAH nak bagi.. walaupun lambat sedikit..namun tetap ada untuk hamba- Nya yang bersabar"
Syukur Ya ALLAH...
Alamak Kak Sal dah selamat bersalin..Nana pun dah selamat, maknanya kat opis kini pemegang baton boyot sedia ada ialah aku ler ekk..next baton passed kat Nadya pulak bulan 6 nanti..menghitung hari detik demi detik ler pulak pas ni..hmm rasa ada dalam 4-5 minggu lagi kot untuk aku masuk workshop dan bercutii panjang 90 hari..adoii terpk jugak rasa sakit yang mcm ner lak untuk 3rd ni..Pengalaman bersalin yang lalu

  •  1st-Wisya Natural contraction..
  •  2nd-Raqib induce..sakit wooo.. 
  • 3rd ni harap-harap dipermudahkan segalanya..
Amin.. 
Ku BerSyukur ke hadrat Illahi...

teruja ngan Rihan.,..

Ibu dan aanak sangat suka pada baby...

0 ulasan anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink